Friday, March 15, 2019

Due Date For Income Tax Returns Filing

今天在网上看到这个关于 Income Tax 的笑话.

这个笑话的目的,主要是为了提醒大家要记得去报税。

不过截止日期有点不太对,因此我为大家准备了一个列表。


大家可要记得准时报税及缴付税款哦。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

笑死我了。。。🤣🤣🤣🤣🤣
记得 15.04.2019 交税哦。。。

Seorang ibu dan anak lelakinya yg berumur 7 tahun sedang makan di sebuah restoran. Sambil kanak-kanak itu bermain dengan duit syiling, tetiba dia tertelan dan tercekik duit syiling satu sen. Ibunya menepuk belakang, gosok leher, goncang, dan macam-macam lagi cara nak keluarkan syiling tersebut tapi tak berjaya.

Bila kanak-kanak itu mula lemah longlai, ibunya menjerit minta tolong. Seorang lelaki di meja sebelah bangun, dan dengan tenang tanpa berkata apa-apa terus memegang dan memicit telur kanak2 itu.

Kanak-kanak itu tetiba menjerit dan memuntahkan duit syiling yg tersangkut tadi. Lelaki tersebut dengan tenang kembali ke mejanya tanpa berkata apa-apa. Si ibu terus mengucapkan terima kasih sambil bertanya, "Tuan ni doktor kah?"

"Tidak puan," jawab lelaki tersebut. "Saya pegawai cukai LHDN. Kami dilatih untuk picit telur semua orang sehingga mereka memuntahkan setiap sen".

Ini ialah peringatan dari LHDN supaya anda menghantar borang penyata cukai 2018 anda sebelum 15 April (borang kertas) dan 18 April (e-filing).

Terima kasih kerana membaca... 😂

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...